ERT Historical Archive Restoration project
[:el]Όταν το τμήμα μηχανογράφησης της ΕΡΤ ΑΕ έκανε σχεδιασμό για την αξιοποίηση του ιστορικού της αρχείου χρειάστηκε τις συνδρομές από την Κοινωνία της πληροφορίας για τη χρηματοδότηση και του Αmy Digital Video για την τεχνογνωσία και την εμπειρία του.
Η ΕΡΤ ΑΕ διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό οπτικοακουστικό αρχείο στην χώρα μας. Από τις Δελφικές γιορτές και την αναβίωση του αρχαίου δράματος με τον Σικελιανό στα μέσα της δεκαετίας του 1930, σειρές όπως η Λωξάνδρα, η Φρουτοπία και ο Χριστός Ξανασταυρώνεται ή εκπομπές όπως το Μονόγραμμα ή το Παρασκήνιο, η Κρατική τηλεόραση είναι η κιβωτός της τηλεοπτικής – και όχι μόνο – ιστορίας μας. Εκατοντάδες δημιουργοί κάθε χρόνο δανείζονται από αυτήν, υλικά για τις παραγωγές τους. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί όμως είναι ότι το ανευρέσιμο υλικό – αυτό που έχει καταγραφεί και είναι σε κάποια αξιοποιήσιμη μορφή – είναι ένα πολύ μικρό μέρος από το σύνολο του πλούτου που έχει στην κατοχή της.
Κύριοι στόχοι της αποκατάστασης του αρχείου ήταν, η διάσωση του μοναδικού αυτού οπτικοακουστικού πλούτου για τις επόμενες γενιές και η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό ευκολότερα από τους υπαλλήλους της ΕΡΤ καθώς και από πολύ μεγαλύτερο κοινό. Η λύση και στα δύο προβλήματα θα δινόταν με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Βασικές παράμετροι για το έργο του restoration ήταν:
- Να είναι έτοιμο για το μέλλον (HD Ready),
- Δυνατότητα να συνεργάζονται Real-time αλλά και software (non-real time) restoration τεχνικές
- Ευελιξία και δυνατότητα πολλαπλασιασμού των ροών εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις
Το σχέδιο
Η λύση που επιλέχτηκε για την ποιότητα και την ευελιξία της περιλαμβάνει το προηγμένο Video Computer της Teranex για την επεξεργασία real time, έναν σταθμό εργασίας MTi Correct, μία μονάδα AV sync και light-restoration (Harris X75) και μία μονάδα Harris SDDR (Studio Digital Disk Recorder) με δυνατότητες editing και direct-to-DVD τεχνολογία για την διατήρηση της μέγιστης ποιότητας μέχρι και την εγγραφή στο DVD (Velocity Quattrus).
Ο άνω εξοπλισμός προσέφερε μέγιστη ποιότητα και ευελιξία έτσι ενώ αρχικά η απαίτηση ήταν για μια ροή εργασίας η οποία περιελάμβανε σε σειρά όλες τις παραπάνω βαθμίδες έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να υλοποιηθούν και πλήθος άλλες λογικές διατάξεις αναλόγως τις ανάγκες της κάθε περιόδου. Στην προκειμένη περίπτωση λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην ετοιμασία του χώρου όπου θα στεγαζόταν ο εξοπλισμός υπήρχε μεγάλος όγκος εργασίας που έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Αμέσως η AMY Digital Video σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανογράφησης της ΕΡΤ υλοποίησε μία από τις παράλληλες διατάξεις ούτως ώστε να βγαίνει διπλάσιος όγκος δουλειάς στον ίδιο χρόνο. Υπήρχε συγκεκριμένος όγκος που έπρεπε να υλοποιηθεί αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να επιλεχτεί το δυσκολότερο τεχνικά υλικό αφού αυτό κινδύνευε πολύ περισσότερο από το πέρασμα του χρόνου να καταστραφεί.
Η συνεργασία ήταν άψογη και η ΑΜΥ Digital Video συνέδραμε τα μέγιστα ώστε όχι μόνο να μην δημιουργηθεί καμία καθυστέρηση από τον εξοπλισμό αλλά και να υποστηρίξει με άμεσες συμβουλές και εκπαιδεύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.
Η λύση που επιλέχτηκε για την ποιότητα και την ευελιξία της περιλαμβάνει το προηγμένο Video Computer της Teranex για την επεξεργασία real time, έναν σταθμό εργασίας MTi Correct, μία μονάδα AV sync και light-restoration (Harris X75) και μία μονάδα Harris SDDR (Studio Digital Disk Recorder) με δυνατότητες editing και direct-to-DVD τεχνολογία για την διατήρηση της μέγιστης ποιότητας μέχρι και την εγγραφή στο DVD (Velocity Quattrus).
Ο άνω εξοπλισμός προσέφερε μέγιστη ποιότητα και ευελιξία έτσι ενώ αρχικά η απαίτηση ήταν για μια ροή εργασίας η οποία περιελάμβανε σε σειρά όλες τις παραπάνω βαθμίδες έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να υλοποιηθούν και πλήθος άλλες λογικές διατάξεις αναλόγως τις ανάγκες της κάθε περιόδου. Στην προκειμένη περίπτωση λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην ετοιμασία του χώρου όπου θα στεγαζόταν ο εξοπλισμός υπήρχε μεγάλος όγκος εργασίας που έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Αμέσως η AMY Digital Video σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανογράφησης της ΕΡΤ υλοποίησε μία από τις παράλληλες διατάξεις ούτως ώστε να βγαίνει διπλάσιος όγκος δουλειάς στον ίδιο χρόνο. Υπήρχε συγκεκριμένος όγκος που έπρεπε να υλοποιηθεί αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να επιλεχτεί το δυσκολότερο τεχνικά υλικό αφού αυτό κινδύνευε πολύ περισσότερο από το πέρασμα του χρόνου να καταστραφεί.
Η συνεργασία ήταν άψογη και η ΑΜΥ Digital Video συνέδραμε τα μέγιστα ώστε όχι μόνο να μην δημιουργηθεί καμία καθυστέρηση από τον εξοπλισμό αλλά και να υποστηρίξει με άμεσες συμβουλές και εκπαιδεύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.
Σχετικό άρθρο της ΕΡΤ:
Το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ στο Διαδίκτυο
Τρί, 22/01/2008 – 13:57. Άρθρα | Ειδήσεις
Αρχειακό υλικό από 1.136 εκπομπές (περίπου 750 ώρες βίντεο και φιλμ) και περισσότερες από 5.000 φωτογραφίες απαρτίζουν το ψηφιακό οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ και διατίθενται ελεύθερα στους επισκέπτες του δικτυακού τόπου www.ert-archives.gr.
Σπάνια οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, μουσικές και παιδικές εκπομπές, εκπομπές για το θέατρο, τις τέχνες, τον αθλητισμό και την ενημέρωση από τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, ψηφιοποιήθηκαν με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και δημιούργησαν μια σύγχρονη ηλεκτρονική multimedia βιβλιοθήκη. Παράλληλα, εκδόθηκαν 16 DVD με σπάνιο ψηφιοποιημένο υλικό, υποτιτλισμένο σε τρεις γλώσσες, που θα διατεθούν σε σχολεία και άλλους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς.
Το έργο “Ανάδειξη του ιστορικού οπτικοακουστικού αρχείου της ΕΡΤ στην Κοινωνία της Πληροφορίας για τον Πολιτισμό” υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας”, μέσω χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.950.000 ευρώ. Πρόκειται για δύο συγχρηματοδοτούμενα έργα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (80%) και εθνικούς πόρους (20%). Το ένα αφορά το βίντεο και τη φωτογραφία και το άλλο αφορά το φιλμ.
Η αξία του έργου γίνεται φανερή αν αναλογιστεί κανείς ότι το αρχείο της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης συγκεντρώνει το 70% του συνόλου του ελληνικού οπτικοακουστικού υλικού. Η δωρεάν προβολή του στο Διαδίκτυο αναμένεται να βοηθήσει στη διάδοση της ευρυζωνικότητας στη χώρα μας και στην παραγωγή νέου πολιτιστικού προϊόντος από τη χρήση του υπάρχοντος υλικού, αλλά και να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια εκπαιδευτικών, ερευνητών, δημοσιογράφων και φοιτητών.
Το υλικό έχει οργανωθεί σε δύο βασικές κατηγορίες: “Βίντεο/Φιλμ” και “Φωτογραφία”, ενώ συνοδεύεται από πληροφορίες όπως χρονολογία, συντελεστές, περιγραφή κ.λπ. Για λόγους προστασίας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, τα βίντεο και τα φιλμ προβάλλονται online στην οθόνη του υπολογιστή μέσω του windows media player και δεν υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσής τους (download) στον σκληρό δίσκο, ενώ οι φωτογραφίες είναι “προστατευμένες” με ψηφιακή υπογραφή (υδατογράφημα).
Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ θα ενημερώνεται συνεχώς με νέο ψηφιοποιημένο και τεκμηριωμένο υλικό, ώστε σταδιακά και μέσα στα επόμενα χρόνια να συμπεριλάβει ολόκληρο το οπτικοακουστικό αρχείο της ελληνικής δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
[:en]
Όταν το τμήμα μηχανογράφησης της ΕΡΤ ΑΕ έκανε σχεδιασμό για την αξιοποίηση του ιστορικού της αρχείου χρειάστηκε τις συνδρομές από την Κοινωνία της πληροφορίας για τη χρηματοδότηση και του Αmy Digital Video για την τεχνογνωσία και την εμπειρία του.
Η ΕΡΤ ΑΕ διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό οπτικοακουστικό αρχείο στην χώρα μας. Από τις Δελφικές γιορτές και την αναβίωση του αρχαίου δράματος με τον Σικελιανό στα μέσα της δεκαετίας του 1930, σειρές όπως η Λωξάνδρα, η Φρουτοπία και ο Χριστός Ξανασταυρώνεται ή εκπομπές όπως το Μονόγραμμα ή το Παρασκήνιο, η Κρατική τηλεόραση είναι η κιβωτός της τηλεοπτικής – και όχι μόνο – ιστορίας μας. Εκατοντάδες δημιουργοί κάθε χρόνο δανείζονται από αυτήν, υλικά για τις παραγωγές τους. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί όμως είναι ότι το ανευρέσιμο υλικό – αυτό που έχει καταγραφεί και είναι σε κάποια αξιοποιήσιμη μορφή – είναι ένα πολύ μικρό μέρος από το σύνολο του πλούτου που έχει στην κατοχή της.
Κύριοι στόχοι της αποκατάστασης του αρχείου ήταν, η διάσωση του μοναδικού αυτού οπτικοακουστικού πλούτου για τις επόμενες γενιές και η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό ευκολότερα από τους υπαλλήλους της ΕΡΤ καθώς και από πολύ μεγαλύτερο κοινό. Η λύση και στα δύο προβλήματα θα δινόταν με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Βασικές παράμετροι για το έργο του restoration ήταν:
- Να είναι έτοιμο για το μέλλον (HD Ready),
- Δυνατότητα να συνεργάζονται Real-time αλλά και software (non-real time) restoration τεχνικές
- Ευελιξία και δυνατότητα πολλαπλασιασμού των ροών εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις
Το σχέδιο
Η λύση που επιλέχτηκε για την ποιότητα και την ευελιξία της περιλαμβάνει το προηγμένο Video Computer της Teranex για την επεξεργασία real time, έναν σταθμό εργασίας MTi Correct, μία μονάδα AV sync και light-restoration (Harris X75) και μία μονάδα Harris SDDR (Studio Digital Disk Recorder) με δυνατότητες editing και direct-to-DVD τεχνολογία για την διατήρηση της μέγιστης ποιότητας μέχρι και την εγγραφή στο DVD (Velocity Quattrus).
Ο άνω εξοπλισμός προσέφερε μέγιστη ποιότητα και ευελιξία έτσι ενώ αρχικά η απαίτηση ήταν για μια ροή εργασίας η οποία περιελάμβανε σε σειρά όλες τις παραπάνω βαθμίδες έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να υλοποιηθούν και πλήθος άλλες λογικές διατάξεις αναλόγως τις ανάγκες της κάθε περιόδου. Στην προκειμένη περίπτωση λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην ετοιμασία του χώρου όπου θα στεγαζόταν ο εξοπλισμός υπήρχε μεγάλος όγκος εργασίας που έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Αμέσως η AMY Digital Video σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανογράφησης της ΕΡΤ υλοποίησε μία από τις παράλληλες διατάξεις ούτως ώστε να βγαίνει διπλάσιος όγκος δουλειάς στον ίδιο χρόνο. Υπήρχε συγκεκριμένος όγκος που έπρεπε να υλοποιηθεί αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να επιλεχτεί το δυσκολότερο τεχνικά υλικό αφού αυτό κινδύνευε πολύ περισσότερο από το πέρασμα του χρόνου να καταστραφεί.
Η συνεργασία ήταν άψογη και η ΑΜΥ Digital Video συνέδραμε τα μέγιστα ώστε όχι μόνο να μην δημιουργηθεί καμία καθυστέρηση από τον εξοπλισμό αλλά και να υποστηρίξει με άμεσες συμβουλές και εκπαιδεύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.
Η λύση που επιλέχτηκε για την ποιότητα και την ευελιξία της περιλαμβάνει το προηγμένο Video Computer της Teranex για την επεξεργασία real time, έναν σταθμό εργασίας MTi Correct, μία μονάδα AV sync και light-restoration (Harris X75) και μία μονάδα Harris SDDR (Studio Digital Disk Recorder) με δυνατότητες editing και direct-to-DVD τεχνολογία για την διατήρηση της μέγιστης ποιότητας μέχρι και την εγγραφή στο DVD (Velocity Quattrus).
Ο άνω εξοπλισμός προσέφερε μέγιστη ποιότητα και ευελιξία έτσι ενώ αρχικά η απαίτηση ήταν για μια ροή εργασίας η οποία περιελάμβανε σε σειρά όλες τις παραπάνω βαθμίδες έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να υλοποιηθούν και πλήθος άλλες λογικές διατάξεις αναλόγως τις ανάγκες της κάθε περιόδου. Στην προκειμένη περίπτωση λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην ετοιμασία του χώρου όπου θα στεγαζόταν ο εξοπλισμός υπήρχε μεγάλος όγκος εργασίας που έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Αμέσως η AMY Digital Video σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανογράφησης της ΕΡΤ υλοποίησε μία από τις παράλληλες διατάξεις ούτως ώστε να βγαίνει διπλάσιος όγκος δουλειάς στον ίδιο χρόνο. Υπήρχε συγκεκριμένος όγκος που έπρεπε να υλοποιηθεί αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να επιλεχτεί το δυσκολότερο τεχνικά υλικό αφού αυτό κινδύνευε πολύ περισσότερο από το πέρασμα του χρόνου να καταστραφεί.
Η συνεργασία ήταν άψογη και η ΑΜΥ Digital Video συνέδραμε τα μέγιστα ώστε όχι μόνο να μην δημιουργηθεί καμία καθυστέρηση από τον εξοπλισμό αλλά και να υποστηρίξει με άμεσες συμβουλές και εκπαιδεύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.
Σχετικό άρθρο της ΕΡΤ:
Το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ στο Διαδίκτυο
Τρί, 22/01/2008 – 13:57. Άρθρα | Ειδήσεις
Αρχειακό υλικό από 1.136 εκπομπές (περίπου 750 ώρες βίντεο και φιλμ) και περισσότερες από 5.000 φωτογραφίες απαρτίζουν το ψηφιακό οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ και διατίθενται ελεύθερα στους επισκέπτες του δικτυακού τόπου www.ert-archives.gr.
Σπάνια οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, μουσικές και παιδικές εκπομπές, εκπομπές για το θέατρο, τις τέχνες, τον αθλητισμό και την ενημέρωση από τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, ψηφιοποιήθηκαν με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και δημιούργησαν μια σύγχρονη ηλεκτρονική multimedia βιβλιοθήκη. Παράλληλα, εκδόθηκαν 16 DVD με σπάνιο ψηφιοποιημένο υλικό, υποτιτλισμένο σε τρεις γλώσσες, που θα διατεθούν σε σχολεία και άλλους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς.
Το έργο “Ανάδειξη του ιστορικού οπτικοακουστικού αρχείου της ΕΡΤ στην Κοινωνία της Πληροφορίας για τον Πολιτισμό” υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας”, μέσω χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.950.000 ευρώ. Πρόκειται για δύο συγχρηματοδοτούμενα έργα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (80%) και εθνικούς πόρους (20%). Το ένα αφορά το βίντεο και τη φωτογραφία και το άλλο αφορά το φιλμ.
Η αξία του έργου γίνεται φανερή αν αναλογιστεί κανείς ότι το αρχείο της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης συγκεντρώνει το 70% του συνόλου του ελληνικού οπτικοακουστικού υλικού. Η δωρεάν προβολή του στο Διαδίκτυο αναμένεται να βοηθήσει στη διάδοση της ευρυζωνικότητας στη χώρα μας και στην παραγωγή νέου πολιτιστικού προϊόντος από τη χρήση του υπάρχοντος υλικού, αλλά και να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια εκπαιδευτικών, ερευνητών, δημοσιογράφων και φοιτητών.
Το υλικό έχει οργανωθεί σε δύο βασικές κατηγορίες: “Βίντεο/Φιλμ” και “Φωτογραφία”, ενώ συνοδεύεται από πληροφορίες όπως χρονολογία, συντελεστές, περιγραφή κ.λπ. Για λόγους προστασίας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, τα βίντεο και τα φιλμ προβάλλονται online στην οθόνη του υπολογιστή μέσω του windows media player και δεν υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσής τους (download) στον σκληρό δίσκο, ενώ οι φωτογραφίες είναι “προστατευμένες” με ψηφιακή υπογραφή (υδατογράφημα).
Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ θα ενημερώνεται συνεχώς με νέο ψηφιοποιημένο και τεκμηριωμένο υλικό, ώστε σταδιακά και μέσα στα επόμενα χρόνια να συμπεριλάβει ολόκληρο το οπτικοακουστικό αρχείο της ελληνικής δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
[:]