OTOE TV: πρακτικές λύσεις με προοπτική

www.amydv.gr

OTOE TV: πρακτικές λύσεις με προοπτική

October 24, 2018 Εργα AmyDV. 0

[:el]Το Project στην OTOE έχει ενδιαφέρον για όλους επειδή δεν ήταν κάποιος ειδικός χώρος, ούτε μια επιχείρηση στα media.  Αλλά τελικά κάθε σύγχρονη επιχείρηση χρειάζεται ένα τέτοιο στούντιο.  Διαβάστε την χαλαρή αλλά πολύ ενημερωτική συζήτησή μας με τον Κώστα Μπακουλα, IT στην ΟΤΟΕ, και δείτε στην διεύθυνση https://www.otoe.gr/tv τι έχουν καταφέρει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα με την δύναμη του βίντεο.Ένας κλασικός χώρος γραφείων έγινε στούντιο.  Ποια ήταν η ανάγκη που ξεκίνησε αυτό το project;

Κατ αρχήν, δουλευω στην Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ) είναι συνδικάτο.  Υπήρχε η σκέψη από το 2000 περίπου, αλλά δεν είχε γίνει ποτέ μια σοβαρή ερευνα για το αν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο (σσ Δικτυακό κανάλι).  Τον τελευταίο καιρό οι θέσεις τις Ομοσπονδίας δεν μπορούσαν να περάσουν στα ΜΜΕ κι έτσι αποφασίσαμε το 2016 να το υλοποιήσουμε.

Αφού λοιπόν δεν χτίσατε καινούργιο στούντιο σε καινούργιο χώρο, ποια ήταν τα μεγαλύτερα πρακτικά προβλήματα και πως τα ξεπεράσατε;

Χαχα… Είχαμε έναν χώρο 4,43μx4,09μ… με χωρίσματα γραφείου Δρομέα (μισό ξύλο μισό τζάμι).  Σπρώξε λίγο από δω λίγο από εκεί έγινε 5,30×5,12, βάλαμε και μια ηχομόνωση στο κάτω μέρος εσωτερικά για να μπορούν οι υπόλοιποι να δουλευουν χωρις πρόβλημα (στην γωνία του studio υπάρχει φωτοτυπικό μηχάνημα και πιο δίπλα κουζίνα !!!!) για να αποσβέσουμε λίγο περισσότερο τους θορύβους του κτιρίου πίσω από την πλάτη βάλαμε την ίδια μόνωση, απ έξω γυψοσανίδα και κάτω μοκέτα, από πάνω ψευδοροφή με ορυκτή ίνα.

1ο πρόβλημα: ο χώρος … σχεδιάζουμε να υπάρχει ένα στρογγυλό τραπέζι στην μέση διαμέτρου 1,4μ., 3 καρέκλες … και προσπαθούμε να βγάλουμε πλάνα… Να έχουμε απόσταση από την πλάτη 1μ τουλάχιστον, να μην πάμε προς τις κάμερες γιατι δεν βγαίναν τα πλάνα σωστα κοκ. Στην πορεία το 3 μας φάνηκε λίγο και φτάσαμε 4 με πιέσεις να γίνουμε 5. Το τραπέζι αυτή τη στιγμή είναι 2,20μ διάμετρο με 4 καρέκλες.

2ο πρόβλημα: Ο φωτισμός δεν υπάρχει χώρος ούτε για λαμπατέρ … πόσο μάλλον για τραβέρσα, υψος στούντιο 2,97μ. βρήκε ο μάγος (Κώστας) κάτι φωτιστικά ομπρέλες που τα τριπόδια τους πιάνουν λίγο χώρο και τα βάλαμε, για να φωτίσουμε την πλάτη, ταινίες led κάτω που μετα τις κάναμε διπλές (ζεστά κρύα). Να ναι καλά και οι lumens… θα στα πω πιο κάτω.. Μετά τα led τα κάναμε κρυφά γιατί στο γενικό πλάνο φαινόταν και ήταν πολύ έντονα…

3ο Πρόβλημα: Ο ήχος από τα διπλανά γραφεία.  Ενω κάνουμε δοκιμές μια μέρα με μια φορητή κάμερα για να δούμε τα πλάνα, ανακαλύπτουμε πως κάποιος μιλάει έντονα στο δίπλα γραφείο, και ακούγεται σαν να είναι μπροστα στην κάμερα…  Περνούσε ο ήχος από την ψευδοροφή… Μονώσαμε με το ηχομονωτικό γύρω γύρω επάνω 40 εκ πλάτος και όλο το υψος…

4ο Πρόβλημα: εκεί κάπου στήνουμε τα φώτα τα μηχανήματα κάνουμε δοκιμές και ετοιμαζόμαστε να παραγγείλουμε την πλάτη … έρχεται ένα κομμάτι για δοκιμή και στην κάμερα έβγαζε θόρυβο τρελό (σκουλήκια) … Έφταιγε το υλικό που ήταν τυπωμένο το κομμάτι στην πλάτη (PVC), τελικά επιλέξαμε ertex.

Να μπω λίγο στο θέμα του εξοπλισμού.  Καταρχάς νιώθεις σιγουριά και ασφάλεια στο περιβάλλον του Wirecast;  Εμείς που έχουμε ζήσει και πιο παλιές καταστάσεις στο video, ε, καμιά φορά ακούμε ακόμα ότι “προτιμάω την σιγουριά λύσεων με μαύρα κουτιά και slider ή κουμπιά.

Σαν SysAdmin που είμαι νιώθω το ίδιο καλά και με κουμπάκια και με mouse. Επειδή έμαθα μοντάζ περισσότερο σε pc και όχι σε κονσόλα, είμαι ΟΚ.  Δεν έχω δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες live από το wirecast, είναι προγραμματισμένο να γίνει στις 23/11, Έχω κάνει μόνο δοκιμές. Δεν ξέρω να σου πώ τι γίνεται με την ποιότητα, με την ευχρηστία όμως έχω να σου πω πως το έμαθα πάρα πολύ εύκολα.

Παρόμοια προηγμένη η επιλογή καμερών Lumens.  Τι είναι τόσο χρήσιμο σε αυτές και δεν διαλέξατε κάποια πιο γνωστή και παλιά μάρκα για κάμερες;

Νομίζω πως έπαιξε μεγάλο ρόλο το κόστος για την αρχική προσέγγιση.  Βέβαια αν τις άλλαζα και αν είχα και περισσότερα λεφτά πάλι lumens θα έπαιρνα…  (για ptz) ευτυχώς τα μενου τους είναι πολύ καλά και πλούσια σε ρυθμίσεις (δεν είναι BlackMagic για να ρυθμίζονται από την ΑΤΕΜ) αλλά για το δικό μας project σε ελεγχόμενο χώρο με περίπου σταθερά πράγματα είναι η τέλεια επιλογή Θα προτιμούσα για τις δικές αποστάσεις να κινείται λίγο πιο αργά – αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα!!! Πολύ βολικό η μνήμες των θέσεων, όταν με 3 κάμερες πρέπει να βγάλεις 4 κοντινά κι ένα γενικό πλάνο.

Η επιλογή Blackmagic ήταν μονόδρομος λόγω κόστους ή προσφέρει και κάτι παραπάνω;

Την ερωτευτικά αυτή την φέτα στο επιτραπέζιο rack μας… Επίσης τέλεια επιλογή, κάτι που το control στο pc είναι άμεσο, κάτι η απλότητα του setup και η απλότητα του χειρισμού, κάτι που έχει 3 Aux που για εμάς είναι χρήσιμα (2 στα deck και 1 επιστροφή στο studio το PGM του Wirecast) ή όλα αυτά μαζί. Την έχουμε ρυθμίσει σε 1080p25 ( μη με ρωτήσεις γιατι 25… το ρίξαμε κορώνα γράμματα με τον Άλεξ…)

Ως προς τον ήχο και τον φωτισμό, δεδομένου των θεμάτων του χώρου, πως το προσεγγίσατε το θέμα;

Νομίζω στα είπα πιο πριν, αυτό που δεν σου είπα είναι οτι τα φωτιστικά έπρεπε να είναι τέτοια έτσι ώστε να μην βγάζουν πολύ θερμότητα γιατι ο χώρος έιναι πολύ μικρός και χαμηλός. Βέβαια έβαλα κι ένα κλιματιστικό με κανάλια εισόδου κι εξόδου μονωμένα και χωρίς σχάρες για να μην ακούγεται το φύσημα. Αλλά έπεξε βασικό ρόλο που ήταν τέτοιες οι λάμπες στις ομπρέλες.  

Για ήχο ξεκινήσαμε με ένα Tackstar (4 Ασύρματα) αλλά δυστυχώς είχα πολλά προβλήματα
Αγόρασα 4 ψειρούλες Sennheiser ενσύρματες και ησύχασα.  

ΟΛΑ αυτά στο control έπρεπε να χωρέσουν σε ένα γραφείο 1,60μ με σχεδίαση Γάμα….

Είσαι ένας System Administrator.  Πως σου ήρθε να αναλάβεις ένα τέτοιο project;

χαχαχα Adaptivity είναι το key word.

Έχεις ιδιαίτερη άνεση τόσο στην τεχνολογία όσο και στο θέμα των media.  Ποιος ο ρόλος του συνεργάτη AMY Digital Video στο όλο project στις διάφορες φάσεις του;

Προφανώς και πριν το project δεν ήξερα ούτε την blackMagic (την είχα απλά ακουστά) ούτε την lumens (… το wirecast το είχα) είχα κάνει ένα live από μια αίθουσά μας με webcam!!!! κάπου στο 2005-6… Προφανώς και δεν ήξερα πως συνδέονται όλα αυτά και ποιό είναι το σωστότερο setup για τις ανάγκες μας! Όταν ο πωλητής έχει σωστούς τεχνικούς πωλήσεων είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τον πελάτη… και δεν το λέω για να χαϊδέψω τα αυτιά σας.
Να σου πω ένα παράδειγμα πριν 5 ημέρες ρωτούσα και ξαναρωτούσα τον Κώστα να αποφασίσουμε αν θα πάρω για φορητή κονσόλα την HD ή την 4K … Που να ξέρω τι κάνει η μια και τι η άλλη αλλά σαν τον εξειδικευμένο τεχνικό (Κώστα) δεν είμαι.. βλέπω μόνο την μια πλευρά … η AMYDV το βλέπει σφαιρικά.
Επίσης είναι πολύ δύσκολο σε αυτόν τον χώρο (Media) να βρεις μη ψιλομύτες… (ο νοών νοείτω)
Γενικά αναπτύχθηκε καλή χημεία μεταξύ μας (όλων) κι αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα.

Αυτό βέβαια που θεωρώ δική μου επιτυχία είναι το prompter… 1 pc ένα Matrix 1 οθόνη στο control και 3 οθόνες 1 στηριγμένη σε κάθε ένα τρίποδο… ενα java based prompter free… και πάμε…

Το στούντιο ξεκίνησε από την πρώτη μέρα να λειτουργεί με διάφορους τρόπους.  Πως αξιολογείται ως τώρα από εσάς και τον οργανισμό σας η χρησιμότητά του;

Κοίτα στην αρχή αυτό έγινε για να κάνουμε δελτία ειδήσεων … επειδή είμαστε σε μια μικρή χώρα και μικρός κλάδος δεν είχαμε τόση θεματολογία γι αυτό και ξεκινήσαμε να κάνουμε θεματικές εκπομπές… ακόμη δεν έχουμε βρει τον σωστό βηματισμό μας.  

Κοιτώντας προς το μέλλον, τι άλλο ετοιμάζετε;

Στο τέλος του Νοεμβρίου το studio μας θα μετακομίσει στο Φουαγιέ του ξενοδοχείου Caravel για ένα 2ήμερο θα βγάζουμε live εκπομπές από εκεί. Γενικά θα γίνουμε Μερικά φορητοί…
Σημείωση όταν λέω εμείς εννοώ: εμένα κι έναν συνάδελφο κλητήρα της ΟΤΟΕ παλιό ηλεκτρολόγο, τον Αλέξανδρο Σπάθη που ήταν σύμβουλος από το Παν. Αιγαίου και φυσικά από την Άμυ τους Δαυίδ, Κώστα τον Γιώργο… Όλοι μαζί… γιατί νομίζω πως είναι καλύτερα σε αυτά τα “δύσκολα” μικρά projects (τα μικρά είναι πάντα πιο δύσκολα) χρειάζονται πολλές ιδέες για να βρεις την ιδανική λύση.  


[:]

 

Translate »