Άλλο ένα ορόσημο στους Ολυμπιακούς του 2024: HDR.

www.amydv.gr

Άλλο ένα ορόσημο στους Ολυμπιακούς του 2024: HDR.

November 1, 2023 Broadcast & Playout News 0

Ο ζωντανός αθλητισμός ανέκαθεν οδηγούσε την καινοτομία στις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις και οι μεταδόσεις των θερινών και χειμερινών αγώνων αποτέλεσαν κομβικά σημεία σε μια βιομηχανία που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη όσον αφορά την εμπειρία των θεατών. Το Παρίσι 2024 δεν θα αποτελέσει εξαίρεση, με το High Dynamic Range (HDR) να υπόσχεται μια ώθηση στην οπτική ποιότητα που θα είναι εμφανής στους περισσότερους θεατές, αν είναι σε θέση να τη λάβουν.

Αρκετοί παγκόσμιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς σχεδιάζουν παραγωγή HDR σε κάποιο βαθμό στους Θερινούς Αγώνες – προϊόν προόδου σε διάφορα μέτωπα, τα οποία διερευνούμε εδώ: την άνοδο των καμερών και οθονών με δυνατότητα HDR, την τυποποίηση των ροών εργασίας παραγωγής HDR και την παράδοση περιεχομένου HDR στους θεατές.

Προετοιμασία για ζωντανή παραγωγή HDR
Ενώ οι τηλεοράσεις με δυνατότητα HDR κυκλοφόρησαν στην αγορά το 2016, η ζωντανή μετάδοση HDR επιβραδύνθηκε από τα λουκέτα COVID-19. Με την επιστροφή τους στις ζωντανές λειτουργίες, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς άρχισαν να επενδύουν στην αξιοποίηση της τεχνολογίας HDR για να παρέχουν πιο εντυπωσιακά οπτικά προγράμματα στον αυξανόμενο αριθμό οθονών HDR των καταναλωτών.

Μεταβαίνοντας από το πρότυπο δυναμικό εύρος (SDR) στο HDR, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς άρχισαν να εκμεταλλεύονται το πολύ πιο εκτεταμένο φάσμα φωτεινότητας που αποτυπώνεται από τους σύγχρονους αισθητήρες CCD, το οποίο μπορεί να αναπαραχθεί από τις λυχνίες LED και άλλες ενεργές τεχνολογίες απεικόνισης. Με αυτόν τον τρόπο το HDR παρέχει τις πιο σκοτεινές σκιές και το πιο λαμπερό φως, και όλα τα ενδιάμεσα, που κάνουν τις εικόνες τόσο εντυπωσιακές.

Ωστόσο, μαζί με τα οφέλη του πολύ διευρυμένου εύρους φωτεινότητας, προέκυψε και ένα μη τετριμμένο πρόβλημα: η μεταφορά του σήματος μέσω της υπάρχουσας υποδομής παραγωγής και διανομής τηλεοπτικού σήματος. Πιστή στο παρελθόν, η βιομηχανία ανέπτυξε δύο ευρέως χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης:

  • Η υβριδική log-gamma (HLG) επικεντρώνεται στο φως της σκηνής, εστιάζοντας στη φωτεινότητα της εικόνας.
  • Η αντιληπτική κβάντιση (PQ) ξεκίνησε με μια οθόνη αναφοράς και εξέτασε τι μπορεί να κατανοήσει το ανθρώπινο οπτικό σύστημα όσον αφορά τη λεπτομέρεια σε διαφορετικά επίπεδα φωτεινότητας.
  • Ενώ το HLG χρησιμοποιείται συνήθως κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και της παραγωγής, το PQ χρησιμοποιείται συχνότερα κατά τη διανομή. (Συστήματα διανομής όπως το HDR10 και το Dolby Vision βασίζονται στο πρότυπο PQ).

Τυποποίηση ροών εργασίας παραγωγής HDR
Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς εξαρτώνται από τυποποιημένες ροές εργασίας για να τους βοηθήσουν να επιτύχουν συνεπή αποτελέσματα σε διαφορετικές ζωντανές εκπομπές και εκδηλώσεις. Όταν πρόκειται για την παραγωγή HDR, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη λήψη μιας εκδήλωσης που πρέπει να παραδώσει στον πελάτη τόσο τις εκδόσεις HDR όσο και τις εκδόσεις SDR.

Τα τελευταία χρόνια, σε ένα σημαντικό βήμα για τον κλάδο, η NBC Universal δοκίμασε, τεκμηρίωσε και μοιράστηκε μια ροή εργασίας ενός master για τη ζωντανή παραγωγή SDR/HDR. Εξαλείφοντας την ανάγκη για ξεχωριστά φορτηγά, συνεργεία και κάμερες, αυτή η ροή εργασίας είναι ένας βασικός τεχνικός, οικονομικός και υλικοτεχνικός παράγοντας που επιτρέπει τη ζωντανή παραγωγή HDR. Διαφορετικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς κάνουν τις δικές τους υλοποιήσεις, αλλά αυτή η ροή εργασίας ενιαίου master είναι το κλειδί για την οικονομία της παραγωγής HDR.

Παροχή ζωντανού περιεχομένου HDR στους θεατές
Η παροχή περιεχομένου HDR μέσω του αέρα παραμένει σε μεγάλο βαθμό πειραματική πρόταση, αλλά οι συνδρομητές καλωδιακών και δορυφορικών υπηρεσιών με τον κατάλληλο εξοπλισμό και προγράμματα έχουν πρόσβαση όταν το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο.

Οι over-the-top υπηρεσίες που παρέχουν περιεχόμενο μέσω διαδικτύου μπορούν να προσφέρουν HDR ή SDR σε συνδρομητική βάση σε υποστηριζόμενο εξοπλισμό, χωρίς να επιβαρύνονται με σημαντικό πρόσθετο κόστος. Οι δημοφιλείς υπηρεσίες ροής συχνά προσφέρουν ήδη περιεχόμενο HDR και μπορούν πολύ εύκολα να δώσουν στους συνδρομητές ευρεία πρόσβαση και σε ζωντανό περιεχόμενο HDR.


Αυτό που δίνει ώθηση στην ευρεία παραγωγή HDR είναι οι εκδηλώσεις υψηλού προφίλ με μεγάλη τηλεθέαση, και οι θερινοί αγώνες του επόμενου έτους θα αποτελέσουν αναμφίβολα ένα τέτοιο κομβικό σημείο όπου όλοι αυτοί οι παράγοντες θα συγκλίνουν. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να επενδύουν σε οθόνες με δυνατότητα HDR, και η ζωντανή παραγωγή HDR στο Παρίσι 2024 είναι πιθανό να είναι μια νίκη – τόσο για τους θεατές όσο και για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς.

 

Translate »